Pagina se încarcă, vă rugăm așteptați

Pagina se încarcă, vă rugăm așteptați

Proiectul "Rețea interregională de centre educaționale la nivelul regiunilor Centru și Vest"

Scopul proiectului: Prevenirea părăsirii timpurii a școlii și menținerea în sistemul de educație a 500 de elevi din regiunile Centru și Vest prin intermediul a 16 centre educaționale.

Perioada de implementare: 2010 – 2013 | Buget: 20.276.687 lei

Titularul proiectului

Titularul proiectului: Asociația Filantropia Ortodoxă Alba Iulia

Finanțatorul proiectului

Finanțatorul proiectului: Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane (AMPOSDRU).

Partenerii proiectului: DGASPC Alba, DGASPC Mureș, DGASPC Timiș, Arhiepiscopia Timișoarei, Inspectoratul Școlar Județean Alba, Inspectoratul Școlar Județean Timiș, Asociația Filantropia Ortodoxă Alba Iulia – Filiala Reghin.

Grupul țintă

Grupul țintă: 500 de elevi din regiunile Centru și Vest, expuși riscului de abandon școlar

Activități implementate

  • Înființarea a 16 centre educaționale în județele Alba, Mureș și Timiș;
  • Transformarea a 8 centre de zi în centre educaționale și înființarea a 3 centre noi (Luduș, Sângeru de Pădure și Alba Iulia);
  • Oferirea de servicii educaționale integrate: monitorizare și evaluare psihologică și socială, sprijin în efectuarea temelor, meditații, activități de socializare și dezvoltare personală;
  • Asigurarea unei mese calde zilnice, burse sociale și materiale educaționale pentru fiecare copil;
  • Organizarea de tabere, excursii, activități de educație civica și integrare socială.

Rezultatele proiectului

  • Crearea celei mai mari rețele de centre educaționale din Patriarhia Ortodoxă Română;
  • Reducerea riscului de abandon școlar pentru 500 de elevi;
  • Îmbunătățirea abilităților sociale și academice ale elevilor;
  • Degrevarea autorităților publice partenere de o parte din cheltuielile de funcționare a centrelor pe perioada proiectului.
Unicitaea proiectului

Unicitatea proiectului: Proiectul promovează un model integrat de prevenire a abandonului școlar în care Biserica, Școala și Familia colaborează pentru dezvoltarea personală a copiilor. Prin combinarea valorilor creștin-ortodoxe cu metode educaționale moderne, proiectul contribuie la formarea unor tineri responsabili și integrați social. Dotările consistente și investițiile în infrastructură au asigurat funcționarea optimă a centrelor, creând un cadru educațional de calitate.